fbpx

4 Formula Asas Ilmu Kewangan

– 29% tidak mempunyai simpanan yang mencukupi untuk hidup selama tiga bulan. – 30% tidak mempunyai simpanan untuk bertahan sebulan. – 33% menghabiskan SELLLUUURRRRUUUUH malah lebih daripada gaji bulanan mereka. – 24% tidak mampu menyimpan setiap bulan. – 50% tidak mampu menyimpan lebih RM500 setiap bulan. – 40% mempunyai hanya sekitar RM76 sebagai baki untuk

Undang-undang Sedia Ada Tidak Mampu Menggerunkan Penjenayah

Tulisan ini tahun 2013, kira-kira 5 tahun lepas. Dan saban tahun ada sahaja insiden-insiden kematian dan pembunuhan yang mengerikan. Contoh seperti kes ini, mati dibunuh dalam rompakan di AmBank, ada kes satu keluarga kemalangan dengan Myvi di lebuh raya DUKE dan yang terkini mati dilanggar lari oleh rakyat asing di Cyberjaya. Undang-undang sedia ada tidak

Netherlands Sebuah Kerajaan Tanah-tanah Rendah

Tahukah anda, Belanda / Netherlands atau dalam bahasa tempatan, Koninkrijk der Nederlanden (bermaksud “Kerajaan Tanah-Tanah Rendah”) ialah sebuah negara di barat laut benua Eropah. Negara ini bersempadan dengan Jerman di timur, Belgium di selatan dan Laut Utara di sebelah barat. Nama “Belanda” berasal daripada bahasa Portugis iaitu Holanda. Tahukah anda, Belanda merupakan salah satu negara

Berapa Kerat Yang Berani Tulis EJEN TAKAFUL?

Satu-satunya kerjaya yang orang takut nak declare ialah EJEN TAKAFUL. Tak percaya? Cuba tengok bisnes kad depa. Berapa kerat yang berani tulis EJEN TAKAFUL? Selalunya akan tulis “Financial Consultant”lah, “Wealth Planner”lah, “Wealth Advisor”lah, “Life Advisor”lah. Takut sangat nak tulis EJEN TAKAFUL. Hahahaha http://infaq.my/kerjaya-takaful Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

Konvensyen Luar Negara Anjuran Takaful IKHLAS

Dah tengok gambar-gambar saya di Amsterdam tadi? Oh, saya ke Amsterdam bukan berseorangan, dan bukan juga backpackers. Saya ke sini bersama rakan-rakan ejen takaful, yang layak menyertai Konvensyen Luar Negara anjuran Takaful IKHLAS. Kami pergi secara percuma 100%, makan tanggung b***k cangkung. Hahaha Hanya perlu duit poket utk beli jajan, cenderamata dan shopping. Rakan-rakan INFAQ

Amsterdam, Bandar Basikal

Belanda, negara kincir angin. Amsterdam pula, bandar basikal. Ya, bandar yang paling banyak basikal di atas muka bumi. Rata-rata penduduk di sini menggunakan basikal untuk ke sana ke mari. Di hotel pun menyediakan perkhidmatan sewa basikal, 20€ sehari. Asalnya tergerak juga untuk sewa, tapi mengenangkan 1€ bersamaan RM4.80, saya batalkan hasrat tersebut. Hahahaha Nampak hensem

Trip ke Amsterdam & Brussels

Bosan dengan politik Malaysia, lelaki ini nekad ke Amsterdam sebelum ke Brussel. “Apa khabar Malaysia? Gaduh topik politik apa hari ini?”, tanya lelaki ini. UPDATE: Sebenarnya lelaki ini ke Amsterdam secara percuma, dapat hadiah dari syarikat takaful. Kat Malaysia tak ada benda lah ni Nampak tak? Tenang je kat Belanda ni. Tak payah fikir pasal

Perbezaan Besar Undang-undang Syariah & Undang-undang Sivil-Part 2

Tadi saya kongsikan tulisan berkenaan kes langgar lari dan sedikit ulasan perbezaan antara undang-undang sivil Malaysia gunakan dan perbezaan dengan undang-undang syariah. Boleh rujuk tulisan sebelum ini. Sudah agak lama tinggalkan bidang undang-undang ini, kira-kira 15 tahun yang lalu, jadi mungkin ada kekurangan dalam tulisan ini. Jika ada point yang silap atau ada tambahan, boleh

Perbezaan Besar Undang-undang Syariah & Undang-undang Sivil-Part 1

Suspek kes langgar lari di Cyberjaya sudah pun ditangkap. Berdasarkan undang-undang sivil, ada beberapa hukuman yang mungkin akan dijatuhkan jika didapati bersalah. 1. Hukuman gantung sampai mati 2. Hukuman penjara 3. Hukuman denda 4. Jika bernasib baik selepas dipenjarakan, berpeluang mendapat pengampunan daripada YDPA. Berdasarkan berita dan perbincangan dalam group peguam, suspek tersebut melakukan pembunuhan
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com