fbpx

Mansuh Tol, Turun Harga Petrol dan Isu PTPTN

Kempen dan himpunan bantah ICERD menampakkan kesan apabila kerajaan keluarkan kenyataan tidak akan meratifikasi ICERD. Belum sempat adakan himpunan pun, kerajaan sudah bertindak keluarkan kenyataan rasmi dari Tun M, walaupun ada sedikit kemusykilan pada kenyataan itu. Jadi, jika rakyat ingin memansuhkan tol, turunkan harga petrol dan mansuhkan PTPTN dan tuntutan lain – kita perlu lakukan

Hasil Penentangan Berterusan ICERD

Alhamdulillah, Terima kasih atas kenyataan tegas ini. Saya sokong 100% kenyataan kerajaan dalam hal ini. Semoga pada masa-masa akan datang, kerajaan sensitif sebarang isu yang melibatkan sensitivity agama dan bangsa di negara ini. Kenyataan tegas sebegini perlu diumumkan lebih awal, berbanding kenyataan-kenyataan sebelum ini yang kurang tegas. Lihat sahaja kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan oleh para menteri

Polis Evo 2 – Peringatan Kepada Penggiat Seni

Polis Evo 2 – Boikot atau tidak? Hikmah besar kontroversi filem Polis Evo 2 ialah apabila ia mengheret sekali institusi mufti ke kancah perbincangan apabila penerbit filem berkenaan memanggil Dato’ Mufti dan beberapa tokoh agama untuk menontonnya. Ia satu kejayaan besar bagi kumpulan yang mendesak untuk memboikot filem ini apabila pihak penerbit terpaksa mengambil jalan

Naluri Seorang Ibu

Selepas membaca tulisan ini, baru saya faham kenapa isteri saya selalu menolak kalau saya cadangkan utk sesekali kami keluar berdua dan tinggalkan anak-anak di rumah pengasuh. Memang tak pernah “me time” begitu. Baru faham naluri seorang ibu. Pernah sekali saya dapat tiket percuma ke luar negara, ajak isteri utk pergi sekali dengan rancangan tinggalkan anak

Perancangan Kewangan Boleh Bermula Dengan Perancangan Kematian

Kadang-kadang, perancangan kewangan boleh bermula dengan perancangan kematian. Senaraikan segala aset dan hutang piutang yang kita miliki beserta tanggungan kita, kemudian buat senarai semak dan analisa berikut;- 1. Berapakah harta pusaka yang akan aku tinggalkan? 2. Berapa pula hutang piutang yang aku tinggalkan? 3. Cukupkah harta pusaka aku untuk membayar segala hutang piutang? 4. Polisi

Malaysia Masih Aman

Tahun 2015, saya pernah ke India. Tak jumpa patung agama Hindu sebesar patung Dewa Murugan di Kuil Batu Caves. Dari Delhi ke Agra melewati monumen indah Taj Mahal, langsung tak terjumpa satu patung dewa agama hindu sebesar patung Dewa Murugan di Malaysia. Di sana, mereka hidup berkasta-kasta. Dari sebesar-besar rumah bagai istana, hingga ke rumah

Mustahil Tidak Bermakna Bantah

MUSTAHIL bukan bermaksud bantah. “MUSTAHIL Parlimen Malaysia akan meluluskan undang-undang syariat Islam untuk menggantikan undang-undang sivil” – Afyan Mat Rawi Bermakna merujuk komposisi ahli perlimen sekarang, memang MUSTAHIL undang-undang Syariah untuk menggantikan undang-undang sivil sedia ada. Bukan bermaksud, saya menolak pelaksanaan undang-undang syariah di Malaysia, malah saya sokong. Napok? Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

Antara Komen Di Status Perbandingan Palestin dan Malaysia

Komen di status saya lagi tadi tentang perbandingan Palestin dan Malaysia. Tuduhan ini sama macam tuduhan Moorthy kata orang Islam paksa orang Hindu Malaysia masuk Islam dan bakar kuil. Kalau jumpa depa dengan ular nak pukul mana dulu? UPDATE: Baru tambah. Rujukannya ialah video Hindraf. Rujuk gambar. UPDATE LAGI: Rupa-rupanya depa percaya bahawa Srivijaya berketurunan

Tulisan Sentap Memang Disengajakan

Kenapa saya menulis tentang isu ICERD & ancaman terhadap Islam secara sentap? Sebab yang tulis secara ilmiah dah banyak sangat – tapi masih ramai orang Islam yang back-up abang besar mereka & siap sindir kumpulan yg berusaha menentang ICERD. Modus operandi sama macam isu OktoberFest dahulu. Dari awal kumpulan yang menentang dan konsisten melawan OktoberFest,

Main Pasir Buatan di KL RM30

Family is a must. Kalau kat kampung boleh main pasir, buat istana pasir, boleh mandi pantai – free. Kat Key El, main pasir buatan, tak boleh buat istana pasir, tak ada pantai nak mandi – RM30 seorang. Nasib baik penjaga tak kena bayar. Budak-budak ni seronok main pasir macam main pasir kat pantai. Tapi lagi
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com