fbpx

Kebaikan dan Keburukan Pembiayaan Perumahan 40 Tahun

Pembiayaan Perumahan 40 Tahun – Pro & Con PRO ❤️ Ansuran bulanan untuk pembayaran balik perumahan akan menjadi lebih rendah. ❤️ Aliran tunai akan lebih baik apabila ansuran rendah. ❤️ Apabila aliran tunai lebih baik, maka lebihan akan ada bertambah untuk melabur dan menyimpan ❤️ Apabila aliran tunai lebih baik, maka kuasa beli lebih tinggi. ❤️ Rumah-rumah yang belum terjual

Hidup Kita Adalah Apa Yang Kita Pilih

Hidup kita hari ini adalah apa yang kita pernah pilih semalam…. Apa yang kita alami hari ini bukan secara tiba-tiba sahaja berlaku. Ia adalah daripada apa yang kita pilih semalam, kelmarin, minggu lepas, tahun lepas, dua tahun lepas, 5 tahun lepas, 10 tahun lepas dan seterusnya. Analoginya begini; 🚗 Jika hari ini kita berada di KL,

Purata Pemegang Polisi Tidak Cukup Coverage

Laporan dari MTA (Malaysian Takaful Association), purata coverage pemegang polisi takaful hanyalah RM50,000 dan perlukan sekurang-kurangnya RM200,000 lagi tidak mencukupi. Manakala berdasarkan LIAM (Life Insurance Association Malaysia) pula, 90% pemegang polisi insurans masih belum cukup coverage sekurang-kurangnya 10 kali pendapatan tahunan. Maknanya; MAJORITI BESAR pelanggan takaful dan insurans tidak melanggan insurans dan takaful. Salah siapa?

Ejen Hanya Bertindak Sebagai Pengantara

Ejen takaful hanyalah sebagai pengantara klien dengan pihak syarikat. Kontrak sebenar adalah antara klien dengan syarikat, bukan dengan ejen. Berikut adalah tulisan dari FB Tuan Muhammad Ridhuan Abdul Malik berkenaan sedikit nasihat kepada para pencarum takaful. [“Bukan mencarum dengan saya..”] “Terima kasih pada tuan sebab sudi memilih saya sebagai Perunding Takaful tuan. Insyaallah saya akan

Qunut nazilah 5 Tahun Yang Lalu

HARI INI DALAM SEJARAH Tahukah anda, pada tarikh ini 5 tahun yang lalu saya pernah di-qunut nazilah-kan oleh Norsham Alfafa gara-gara saya meragui projek rumah murah Alfafa? Saya menyatakan keraguan model bisnes Alfafa yang menjual rumah dengan harga yang gila murah tapi perlu bayar tunai dan akan dapat selepas 3 tahun. Ternyata selepas 5 tahun

Ejen Takaful dan Ahli Politik

Jadi ejen takaful lagi best daripada jadi ahli politik. Kontrak polisi takaful adalah janji, bukan sekadar manifesto. Tapi dalam politik, manifesto bukan janji. Jadi ejen takaful boleh jadi kaya dan dapat income lebih banyak dari Menteri, malah Perdana Menteri. Tapi dalam politik, takkan jadi kaya dengan hanya sekadar menjadi Menteri atau Perdana Menteri. Tapi dengan

Politik, LGBT dan Badut

Dalam politik ramai yang jenis LGBT. “LGBT = Lagi Geng Baca Tajuk.” Jenis tu macam ni; Masa kena kat orang lain, seronok hentam hanya sebab tajuk spin. Tapi masa kena kat diri sendiri, meroyan tak tentu pasal marah orang lain baca tajuk sahaja yang katanya spin dan minta baca isi. Masa orang lain kena spin,

Kesedaran Bangsa Cina Lebih Tinggi Terhadap Kepentingan Perlindungan Kewangan

Statistik menunjukkan kadar penembusan insurans konvensional lebih tinggi dari takaful. Bukti kesedaran bangsa bukan Melayu terutama Cina lebih tinggi terhadap kepentingan perlindungan kewangan berbanding orang Melayu terhadap takaful. Berikut adalah tulisan FB Tn Muhammad Ridhuan Abdul Malik berkenaan pentingnya takaful dalam perancangan kewangan kita. [‘Penyelamat’ ketika musibah] “Saya ada seorang kawan Cina di pejabat..”, kata

Biarkan Sahaja Sebab Ia Dosa Peribadi?

Saya jumpa mereka berdua-duaan begini pagi tadi di tempat yang tersembunyi tapi terbuka. Apa yang harus saya lakukan? Tangkap mereka sebab ia dilakukan di tempat terbuka? Biarkan sahaja sebab ia dosa peribadi? Menasihati mereka supaya bertaubat? Pecahkan pintu? Minta izin? Ambil gambar sahajalah. Tolong tag Pak Menteri. Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

“Kami Decide Nak Berhenti Pelan Takaful Ini”, Kata Seorang Pelanggan

Tulisan ini dipetik dari FB Tuan Hannan Shawalludin mengenai kefahaman sebenar istilah pelaburan dalam takaful. “Maaf En Hannan. Kami decide nak berhenti pelan Takaful Ikhlas ni.” Kata seorang pelanggan aku yang baru 4 bulan menjadi peserta Takaful. . “Ya. Boleh saya tahu kenapa ya?” . Lama dia menyepi. . “Kami tak tahu macam mana nak
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com