fbpx

Urus Kewangan Dengan Bijak

Urus kewangan dengan bijak supaya tidak menyesal kemudian hari. Sedikit perkongsian dari FB Hannan Shawalludin.. Aku dulu pelajar tajaan luar Negara. Biasanya pelajar yang belajar kat luar Negara ni agak berduit, duit tajaan dalam Pound Sterling dan Euro la katakan. Kalau balik Malaysia, mesti akan dengar bunyi, “Eh. Makan roti canai tak sampai 1 pound

Persediaan Awal Menjelang 2019

Berikut adalah tulisan dari FB Nur Ain Airil berkaitan gaji dan keperluan simpanan terutamanya menjelang tahun 2019 nanti.. Musim gaji. Rata-rata dalam kebanyakkan group di facebook dan status-status usahawan akan mengiklankan produk-produk mereka apabila gaji mula keluar. Jarang-jarang kita jumpa status yang menasihatkan agar merancang kewangan atau yang lebih utama simpanan kecemasan saat musim gaji

Kos Masuk Tandas di Amsterdam dan Brussels

Di Amsterdam dan Brussel, kos masuk tandas awam sekitar € 0,50 ke € 1,00 Sekali masuk rasa cukup terharu dan gunakan peluang sebaiknya untuk membuang segala sisa toksik. Suhu yang sejuk menyebabkan kerap hendak buang air kecil. Jadi, perlu pandai susun masa supaya tidak membazir wang hanya semata hendak buang air. Bayangkan sekali masuk tandas,

4 Formula Asas Ilmu Kewangan

– 29% tidak mempunyai simpanan yang mencukupi untuk hidup selama tiga bulan. – 30% tidak mempunyai simpanan untuk bertahan sebulan. – 33% menghabiskan SELLLUUURRRRUUUUH malah lebih daripada gaji bulanan mereka. – 24% tidak mampu menyimpan setiap bulan. – 50% tidak mampu menyimpan lebih RM500 setiap bulan. – 40% mempunyai hanya sekitar RM76 sebagai baki untuk

Undang-undang Sedia Ada Tidak Mampu Menggerunkan Penjenayah

Tulisan ini tahun 2013, kira-kira 5 tahun lepas. Dan saban tahun ada sahaja insiden-insiden kematian dan pembunuhan yang mengerikan. Contoh seperti kes ini, mati dibunuh dalam rompakan di AmBank, ada kes satu keluarga kemalangan dengan Myvi di lebuh raya DUKE dan yang terkini mati dilanggar lari oleh rakyat asing di Cyberjaya. Undang-undang sedia ada tidak

Netherlands Sebuah Kerajaan Tanah-tanah Rendah

Tahukah anda, Belanda / Netherlands atau dalam bahasa tempatan, Koninkrijk der Nederlanden (bermaksud “Kerajaan Tanah-Tanah Rendah”) ialah sebuah negara di barat laut benua Eropah. Negara ini bersempadan dengan Jerman di timur, Belgium di selatan dan Laut Utara di sebelah barat. Nama “Belanda” berasal daripada bahasa Portugis iaitu Holanda. Tahukah anda, Belanda merupakan salah satu negara

Berapa Kerat Yang Berani Tulis EJEN TAKAFUL?

Satu-satunya kerjaya yang orang takut nak declare ialah EJEN TAKAFUL. Tak percaya? Cuba tengok bisnes kad depa. Berapa kerat yang berani tulis EJEN TAKAFUL? Selalunya akan tulis “Financial Consultant”lah, “Wealth Planner”lah, “Wealth Advisor”lah, “Life Advisor”lah. Takut sangat nak tulis EJEN TAKAFUL. Hahahaha http://infaq.my/kerjaya-takaful Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

Konvensyen Luar Negara Anjuran Takaful IKHLAS

Dah tengok gambar-gambar saya di Amsterdam tadi? Oh, saya ke Amsterdam bukan berseorangan, dan bukan juga backpackers. Saya ke sini bersama rakan-rakan ejen takaful, yang layak menyertai Konvensyen Luar Negara anjuran Takaful IKHLAS. Kami pergi secara percuma 100%, makan tanggung b***k cangkung. Hahaha Hanya perlu duit poket utk beli jajan, cenderamata dan shopping. Rakan-rakan INFAQ

Amsterdam, Bandar Basikal

Belanda, negara kincir angin. Amsterdam pula, bandar basikal. Ya, bandar yang paling banyak basikal di atas muka bumi. Rata-rata penduduk di sini menggunakan basikal untuk ke sana ke mari. Di hotel pun menyediakan perkhidmatan sewa basikal, 20€ sehari. Asalnya tergerak juga untuk sewa, tapi mengenangkan 1€ bersamaan RM4.80, saya batalkan hasrat tersebut. Hahahaha Nampak hensem
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com