fbpx

Author: Admin

Netherlands Sebuah Kerajaan Tanah-tanah Rendah

Tahukah anda, Belanda / Netherlands atau dalam bahasa tempatan, Koninkrijk der Nederlanden (bermaksud “Kerajaan Tanah-Tanah Rendah”) ialah sebuah negara di barat laut benua Eropah. Negara ini bersempadan dengan Jerman di timur, Belgium di selatan dan Laut Utara di sebelah barat. Nama “Belanda” berasal daripada bahasa Portugis iaitu Holanda. Tahukah anda, Belanda merupakan salah satu negara

Berapa Kerat Yang Berani Tulis EJEN TAKAFUL?

Satu-satunya kerjaya yang orang takut nak declare ialah EJEN TAKAFUL. Tak percaya? Cuba tengok bisnes kad depa. Berapa kerat yang berani tulis EJEN TAKAFUL? Selalunya akan tulis “Financial Consultant”lah, “Wealth Planner”lah, “Wealth Advisor”lah, “Life Advisor”lah. Takut sangat nak tulis EJEN TAKAFUL. Hahahaha http://infaq.my/kerjaya-takaful Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

Konvensyen Luar Negara Anjuran Takaful IKHLAS

Dah tengok gambar-gambar saya di Amsterdam tadi? Oh, saya ke Amsterdam bukan berseorangan, dan bukan juga backpackers. Saya ke sini bersama rakan-rakan ejen takaful, yang layak menyertai Konvensyen Luar Negara anjuran Takaful IKHLAS. Kami pergi secara percuma 100%, makan tanggung b***k cangkung. Hahaha Hanya perlu duit poket utk beli jajan, cenderamata dan shopping. Rakan-rakan INFAQ

Amsterdam, Bandar Basikal

Belanda, negara kincir angin. Amsterdam pula, bandar basikal. Ya, bandar yang paling banyak basikal di atas muka bumi. Rata-rata penduduk di sini menggunakan basikal untuk ke sana ke mari. Di hotel pun menyediakan perkhidmatan sewa basikal, 20€ sehari. Asalnya tergerak juga untuk sewa, tapi mengenangkan 1€ bersamaan RM4.80, saya batalkan hasrat tersebut. Hahahaha Nampak hensem

Trip ke Amsterdam & Brussels

Bosan dengan politik Malaysia, lelaki ini nekad ke Amsterdam sebelum ke Brussel. “Apa khabar Malaysia? Gaduh topik politik apa hari ini?”, tanya lelaki ini. UPDATE: Sebenarnya lelaki ini ke Amsterdam secara percuma, dapat hadiah dari syarikat takaful. Kat Malaysia tak ada benda lah ni Nampak tak? Tenang je kat Belanda ni. Tak payah fikir pasal

Perbezaan Besar Undang-undang Syariah & Undang-undang Sivil-Part 2

Tadi saya kongsikan tulisan berkenaan kes langgar lari dan sedikit ulasan perbezaan antara undang-undang sivil Malaysia gunakan dan perbezaan dengan undang-undang syariah. Boleh rujuk tulisan sebelum ini. Sudah agak lama tinggalkan bidang undang-undang ini, kira-kira 15 tahun yang lalu, jadi mungkin ada kekurangan dalam tulisan ini. Jika ada point yang silap atau ada tambahan, boleh

Perbezaan Besar Undang-undang Syariah & Undang-undang Sivil-Part 1

Suspek kes langgar lari di Cyberjaya sudah pun ditangkap. Berdasarkan undang-undang sivil, ada beberapa hukuman yang mungkin akan dijatuhkan jika didapati bersalah. 1. Hukuman gantung sampai mati 2. Hukuman penjara 3. Hukuman denda 4. Jika bernasib baik selepas dipenjarakan, berpeluang mendapat pengampunan daripada YDPA. Berdasarkan berita dan perbincangan dalam group peguam, suspek tersebut melakukan pembunuhan

Kes Salah Laku Ejen; Jadilah Pengguna Bijak

Ini antara kes salah laku ejen takaful yg diadukan kpd BNM. Saya kongsikan perkara ini supaya para pengguna alert dengan perkara ini agar menjadi pengguna bijak, bukan pengguna terpijak. Kerjaya usahawan merupakan kerjaya yang mulia kerana ia usahawan yang jujur disabdakan Rasulullah (s.a.w) akan bersama dengan para nabi dan Rasul di akhirat kelak. Apatah lagi

Isu Dr Maszlee dan Stokin

Izinkan saya beri pandangan sebagai seorang wartawan. Isu Dr Maszlee Malik dan stokin. Sebagai seorang wartawan, apabila menghadiri sesuatu acara, kita perlu tahu siapa VIP yang hadir. Dalam isu ini, Dr Maszlee sebagai Menteri Pendidikan yang hadir. Maka, wartawan perlu bersedia dengan isu yang boleh dijawab Dr Maszlee. “Kan Dr Maszlee pegi PPUM. Buatlah stori pasal PPUM”
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com