Handling Objection 101

Handling Objection 101

“Takaful zalim! Hanya terima orang sihat sahaja. Sepatutnya orang yang dah sakit patut kita bantu dan takafulkan. Perangai Yahudi!”

Ini respon yang sesuai;

 

1. Respon cara berhikmah

“Syarikat takaful adalah institusi bisnes, bukan badan kebajikan.

Jika takaful terima orang yang sakit, sah-sah akan ada claim. Dan apabila ada banyak claim, syarikat tak mampu nak tampung dan berisiko rugi.

Apabila rugi, syarikat terpaksa tutup, langsung semua yang sihat dan tak sihat pun tak dapat sertai takaful”

 

2. Respon cara berhikmah 2

“Ya, takaful untuk orang yang sihat. Ia bukan macam ubat yang perlu dicari sebelum sakit. Ia macam payung, yang perlu disediakan sebelum hujan”.

(Kalau tak jalan juga jawapan berhikmah, boleh guna respon sentap di bawah)

 

3. Respon sentap

“Habis, kau yang sihat ni taknak masuk takaful? Nanti dah sakit baru terhegeh-hegeh cari ejen. Takaful tolak kau kata Yahudi”

 

4. Respon sentap kuasa 2

“Kau je la buat kompeni takaful. Aku nak tengok Yahudi ke Nasrani atau Palestin”.

Respon diberikan berdasarkan situasi prospek yang bertanya.

Afyan Mat Rawi
Ejen takaful. Since 2003

 

Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

............................................................
Buku Bijak Merancang Wang
RM49.00
Harga termasuk kos penghantaran

www.BukuBMW.com

Previous Post
Next Post

Apa komen Sdra/i tentang tulisan ini?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Recommended
Ada orang tanya, apa khabar BMF? Dah sejuk ke? Dah…