fbpx

Kronologi Isu ‘Betulkah Medical Card Ada Saving’?

Tuan-Puan sudah ikuti belum beberapa diskusi tentang isu “medical card ada saving” yang saya post di FB saya beberapa hari ini?

Jika terlepas, jemput baca posting-posting ini yang sudah diupload ke blog

Ia bermula dengan posting lama saya tentang keluhan-keluhan pemegang medical card yang dikatakan oleh ejen, “medical card ini ada saving”. Baca tulisan di bawah:

Baca Keluhan Mereka Tentang Medical Card Kononnya Ada Simpanan dan Pelaburan

Posting ini dari FB saya, mendapat banyak komentar dari ejen dan pengguna medical card. Ramai juga ejen yang panas dengan posting ini.

Ini antara ejen yang tidak puas hati. Saya terima seadanya komen-komen yang berbeza pandangan. Baca: Ada Je Ejen Tak Puas Hati

Kemudian saya upload satu persoalan, “Wujudkah medical card 3 dalam 1” yang selalu dicanang oleh ejen? Baca: Wujudkah Medical Card 3 Dalam 1?

Ternyata ramai pengguna yang rasa tertipu apabila mengetahui “saving” yang dicanangkan oleh ejen, bukanlah saving sangat.

Yang berlaku adalah, apabila ejen sedari awal membuat perbandingan antara takaful dengan bank, menimbulkan tanggapan di kalangan klien bahawa bayaran untuk medical card adalah simpanan, bukan perbelanjaan.

Huraian di sini; Kenapa Ada Ejen Takaful Panas

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com