Lindungi Diri Dan Keluarga Dengan Hibah

Dipetik dari FB Rashid Mohaimin

Kenderaan dah berumur ni kena bagi perhatian lebih skit. Cuci enjin bagi nampak macam baru. Tukar bahagian yang sudah reput. Dah pernah bermalam di bengkel beberapa malam la katakan.
Masa beli dulu ambil pembiayaan selama 9 tahun. Dijangka tahun 2020 ni baru habis bayar tapi syukur tahun 2016 dah habis hutang. 4 tahun lebih awal dari jangkaan.
Bila hutang dah habis ni rasa tenang sikit hati tak terikat bayar hutang kat bank. Kalau dulu bila lambat bayar dapat panggilan pula dari bank minta bayaran. Biasalah kita hutang dengan dia kan.
Tak kesah la apa pun kenderaan yang korang ada yang penting jaga dan selenggara dengan baik.
Selain takaful untuk kenderaan korang jangan lupa untuk lindungi diri korang juga.
Ni ada pelan perlindungan apabila berlaku kematian akibat kemalangan waris akan dapat 3kali ganda jumlah pampasan asal.
Katakan jumlah pampasan asal berjumlah RM300,000. Apabila berlaku kemalangan dan meninggal dunia waris akan dapat RM900,000. Hampir sejuta tu. Wow!
Dengan pampasan ini waris boleh teruskan hidup dengan lebih tenang sementara menunggu proses pembahagian Faraidh selesai. Kalau ada hutang dengan bank mereka tak boleh tuntut daripada waris kerana pampasan diberikan secara hibah. Ianya milik waris sepenuhnya.
Ha gitu.
Lebih menarik lagi kalau meninggal di tanah suci ketika menunaikan haji atau umrah akan dapat pampasan 4kali ganda bersamaan RM1.2juta!
Ok lah korang boleh baca poster untuk pampasan hibah berlipat kali ganda ni. Klik link di bawah untuk terus dapatkan quotation.
Lindungi diri dan keluarga dengan hibah.
Drive safe.
.
Rashid Mohaimin

Perunding Takaful

INFAQ Consultancy
Sumber dari FB Afyan Mat Rawi