fbpx

Tak Jadi Apa-apa, Duit Caruman Takaful Dapat Balik?

  • 1 year ago
  • 1Minute
  • 117Words
  • 689Views

“Afyan, aku pelik la tentang takaful ni”

“Apa yang pelik?”

“Kalau tak berlaku apa-apa, takkan tak dapat balik duit tu? Membazir bayar mahal-mahal. Kan kita ambil utk dapat coverage? Kalau tak dapat coverage, patutnya boleh dapat balik duit caruman tu?”

“Bro, kau subsrcibe Astro, sebulan kau tak tengok TV – boleh dapat balik tak bayaran bulanan ru?”

“Errr… Tapi Astro lain…”

“Kau beli kereta, kalau kat tak pakai sebulan, boleh dapat balik tak installment?

“Err…”

“Kau pergi kedai mamak, kemudian kau beli rojak. Lepas sejam kau tak makan rojak tu boleh tak kau minta balik duit kalau dah bayar?”

“Errr…. Ok, ok. Aku insaf”

“Nak aku bagi lagi?”

“Taknak dah. Huhu…”

Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

............................................................
Buku FIRE
Buku F.I.R.E - FINANCIAL INDEPENDENCE RETIRE EARLY
RM49.00
Harga termasuk kos penghantaran

www.BukuFIRE.com

Apa komen Saudara/anda tentang tulisan ini?

Recommended
Pertama kali buat kongsikan ilmu ini kepada peserta luar Team…