Jangan Ambil Remeh Dengan Hibah

Dipetik dari FB Wafi Razali

“Wafi, aku bagi duit untuk masuk Hibah tu nantilah.”

“Aku nak tengok Hibah yang lain dulu. Mana tau ada yang lebih murah ke”

Wahai sahabat-sahabat.

Modal untuk ambil Hibah di takaful ni bukanlah duit semata-mata. Tetapi ianya berdasarkan umur, kesihatan kita pada masa kini & status risiko yang boleh kita jangka pada waktu tu.

Bayangkan dalam masa aku tengah memilih Hibah yang paling murah atau yang terbaik, waktu tu aku di timpa musibah seperti KEMALANGAN? Aku tak sempat nak beri Hibah kepada anak bini aku

Jadi sahabat-sahabat, jika kalian tidak ada sebarang Hibah takaful, mulakan dulu dengan daftar & buat pembayaran pertama.

Jika petang ni aku dah daftar Hibah & siap bayar sekali, malam tu aku nak balik kerja tiba-tiba berlaku kemalangan, takaful terus beri pampasan tau. Sekiranya asbab kemalangan kesannya aku meninggal dunia, waris aku layak untuk terima Hibah yang aku dah sediakan.

Tapi sahabat-sahabat, jika aku dah daftar Hibah tapi lepas tu aku nak batal sebab ada Hibah lain yang lagi baik, aku boleh je batalkan walaupun dah dapat sijil Hibah tu. Takaful bagi masa 15hari untuk pembatalan selepas sijil dah dapat kat tangan aku. Siap dapat balik duit daftar bulan pertama tu tau.

Jadi sahabat-sahabat, korang masih mencari-cari #Hibah yang lebih murah & terbaik ke?Usah ambil masa terlalu lama, mulakan dulu dengan mana yang korang dah dapat info.

Taktau dengan siapa nak jumpa untuk dapatkan info pasal Hibah?boleh DM akuaku boleh terangkan dengan bagi contoh quotation untuk rujukan korang.

Pilihan atas korang. Jadi tiada paksaan.

Wafi Razali

Perunding Infaq Consultancy

 

Sumber dari FB Afyan Mat Rawi 

............................................................
Buku Bijak Merancang Wang
RM47.00
Harga termasuk kos penghantaran

www.BukuBMW.com


BukuBMW


Previous Post
Next Post

Apa komen Sdra/i tentang tulisan ini?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Recommended
  Soalan yang biasanya saya terima apabila berjumpa dengan prospek…