Perlu ada persediaan macam “tong air” di waktu kecemasan

  • Reading:1Minute:
  • PostView Count:27Views

Dipetik dari FB Alif Ahmed

PANIK!

Harini ayaq takdak kat area rumah aku dan beberapa taman perumahan sekitar. Seingat aku dari sebelum subuh lagi sampai la ke sekarang ni masih belum ada air lagi. (skrg dah lebih jam 10pagi)

Agak panik juga sebab tak dapat apa-apa notis gangguan. Biasanya SADA bagi notis dulu sebelum buat sesuatu. Mungkin ini emergency. *update: Khabarnya ada paip pecah.

Aduhh, air tak tampung pun ni.

Mungkin agak susah untuk rumah yang punya ahli yang ramai. Apatah lagi kalau ada anak anak kecil. Waduhhh, gawat…

Alhamdulillah, sebelum ni ada simpan 3 tong air, standby masa SADA bagi notis sebelum ni, tetapi tak pernah guna. Boleh la buat backup.

Macam tu lah, kadang-kadang sesuatu tu akan terjadi tanpa kita bersedia pun. Tetap akan berlaku.

Kalau kita ada sedikit persediaan macam tong air tadi, boleh juga digunakan masa-masa kecemasan ni.

Korang ada standby tong air kat rumah?

ALIF
INFAQ Consultancy

Sumber dari FB Page Afyan Mat Rawi

............................................................
Buku Bijak Merancang Wang
RM49.00
Harga termasuk kos penghantaran

www.BukuBMW.com

Previous Post
Next Post

Apa komen Sdra/i tentang tulisan ini?

Recommended
Dipetik dari FB Alif Ahmed https://www.facebook.com/alifahmed.kini/posts/pfbid0gVLwrLTwavoMr2gdhR5FUpZFfEsbY2P3JDdnDZ6pRxjTFpqqwh53dop8zV1bpMLxl SINGA & KUDA "Lelaki…