Category: Pelaburan

Rumah di Jepun Turun Harga

Rumah di Jepun turun harga. Nak beli? Dipetik dari FB Kamal Zharif Biasanya di kawasan pinggir bandar besar seperti Tokyo, rumahnya boleh susun rapat antara satu sama lain. Ada itu sehingga sukar hendak nampak bentuk rumah kerana rumahnya dilindungi oleh rumah yang lebih besar di depannya. Saiznya boleh katakan 1/4 dari rumah standard Malaysia, tetapi

Berhati-hati Dengan Pelaburan Yang Sedang Trending

Apa yang ditulis oleh Dato’ Hj Nik Hasyudeen seolah-olah menyampaikan dengan lebih tepat apa yang terbuku di hati dan posting-posting ringkas saya berkenaan isu ini. Sekarang musim orang ramai berpusu-pusu ke pasaran saham. Sehinggakan KLCI mencatatkan nilai dagangan tertinggi dalam sejarah, seminggu dua lepas. Ia mirip situasi yang pernah kita saksikan ketika musim pelaburan emas, hartanah, Bitcoin

Ilmu Pelaburan Hartanah

Sedang nak menghadam ebook ini. Hasil tulisan peguam hartanah yang berpengalaman 15 tahun. Tulisan-tulisan di dalam ebook ini sangat padat. Jarang-jarang sekali ebook tentang urusniaga hartanah ditulis oleh peguam. Selalunya ilmu pelaburan hartanah ditulis oleh pelabur hartanah dan juga oleh ejen hartanah. Tapi kali ini ilmu tentang urusniaga hartanah. Ilmu pelaburan hartanah adalah untuk belajar

Persediaan Seorang Bakal Suami

Dipetik dari FB Razzaaq Ajaq PERSEDIAAN SEORANG BAKAL SUAMI Semalam Harith Faisal dah listkan 14 persediaan untuk bakal pengantin lelaki. Saya ringkaskan dan buat dalam bentuk infografik untuk orang macam saya yang suka tengok gambar. Yang single tu sangatlah wajib baca. 1. Tabung kahwin Kalau tak ada tabung kahwin, nak kahwin guna duit siapa. 2. Kos Majlis

Warren Buffet Seorang Pelabur Tersohor

Kenal pakcik ni? Namanya Warren Buffet, seorang pelabur tersohor seantero dunia. Namanya ada dalam senarai manusia paling kaya di dunia. Pada tahun 60-an, beliau pernah diriwayatkan berkata; “Jika aku berbelanja melebihi USD20,000 untuk membeli sebuah kereta baru, nilai kereta itu akan berkurangan menjadi tidak bernilai dalam masa 10 tahun. Tapi jika aku melabur wang tersebut

Private Mandate Account

Dari tahun lepas saya studi pelaburan menggunakan Private Mandate Account ini, dan berani mulakan pelaburan dan ini kali kedua saya buka akaun. Lihat pada gambar, “Inception Date” pada 04/03/2020 Alhamdulillah, dalam masa 3 bulan, pulangan lebih kurang 10%, satu jumlah yang memuaskan bagi pelabur yang berisiko rendah seperti saya. Ia pelaburan ke pasaran saham tapi

Jangan Tamak Dalam Melabur Saham

Berhati-hati dalam melabur saham. Jangan tamak. Belajar. Jangan mudah terpengaruh. Dipetik dari FB Nik Hasyudeen Kaedah penipuan di pasaran saham Semalam saya tulis berkenaan perlunya berhati-hati bila berjual beli di pasaran saham kerana ada risiko penipuan. Sebab itulah ada Suruhanjaya Sekuriti, bertujuan untuk menjadikan pasaran modal kita dijalankan dengan adil dan berperaturan. Saya kongsikan di
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com