fbpx

Senangkan Hati Mak dan Ayah

Tulisan ini diambil dari FB Tn Hannan Shawalludin berkenaan nasihatnya tentang takaful.

Masa kau kecik, banyak dah kau susahkan mak ayah kau.

Ya. Mak ayah tak pernah cakap kalau diorang susah.

Kalau boleh diorang bagi nyawa kat kau, diorang akan bagi, asalkan kau tersenyum gembira.

Tapi kadang-kadang sebagai anak, banyak kali kau tak nampak benda tu.

Kau dah besar panjang pun mesti tak nak susahkan diorang. Kalau kau masih sihat dan ada duit lebih, amiklah perlindungan Takaful.

Kalau kau sakit, masuk hospital, bukan mak ayah kau lagi yang patut bayar bil hospital kau.

Kalau kau cacat tak mampu berkerja, bukan lagi mak ayah kau yang tampung makan minum kau.

Kau sedar atau tak sedar, pelan Takaful yang kau bayar bulan-bulan tu lah yang bakal menyenangkan hati mak ayah kau.

Kan?

Hannan Shawalludin
Perunding,
INFAQ Consultancy

Plan your wealth, change your life.

#sembangkewangan #urusduit #millionairemind #muhasabahdiri#takafulikhlas #takaful #rancangkewangan #celikkewangan #infaq#infaqconsultancy #afyanmatrawi #afyan

Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com