Tabung Harapan Menjemput Rezeki

Berikut adalah tulisan dari FB Tn Jirum Daud mengisahkan bagaimana menjemput rezeki dari sudut yang berbeza.

Tabung Harapan
******************

JD,
( Short form sempena Jirum Daud )

Aku belum ada anak lagi ,
Macam tak releven pula nak mula menyimpan untuk dia.

Bosku (nama dirahsiakan),

Kalau dia dengar macam ni,
Kecik hati dia dengan bos.
(Sambil sengih,dia pun tersengih,
so sama sama sengih)

Macam ni bos,
Saya pernah baca buku mudahnya menjemput rezeki.

Idea dia ialah,
Disamping kita kejar,
bertambah baik kalau kita jemput dia datang sekali.

Camana pula tu? Tanya beliau.

Analogi mudah camni bos,
Satu hari ni saya nak cari semut kat Office ,Tapi tak jumpa( cari sebab nak bubuh racun).(Dah memang sepatutnya tak ada semut)
Penat cari bos,
Apa yang saya buat selepas tu ialah,
saya tinggalkan lebihan jajan saya semalaman.

Esok pagi,
jumpa mereka tengah berpesta bos.Senang la saya nak realisasikan motif saya.(dua dua gelak)

Rujuk Gambar jela,
Ada Nota Kat setiap gambar tu.

#TetapSemangatBro

Jirum Daud

INFAQ Consultantcy

Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

 

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com