Kereta Kena Tarik Sebab Tak Pandai Urus Wang

Di petik dari FB Khairul Abdullah

Ejen tarik kereta atau sindiket curi kereta?

Gambar sekadar hiasan

Pernah satu pagi aku nak pergi kerja tapi kereta hilang. Punyalah sedih baqhang. Duduk melopong sekejap tepi longkang sebelum jiran bagitau, awal pagi tadi ada tow truck angkut.

Sah, kena tarik ni dia bagitau aku. Pantas aku call bank lepas tu dan memang sah pun. Sedih oihh.

Dalam tahun tu 2 kali kena tarik. Hampir 3 kali sebenarnya namun sekali tu aku sempat bawak lari. Tapi lepas tu kena jugak.

Hahaha.

Sepanjang hidup, kereta aku 6 kali rasanya kena tarik dengan bank. Yang tak kena, yang sempat aku berunding dan bayar banyak kali jugak.

Punyalah bodoh aku dulu dalam mengurus wang.

Takde ilmu beb, tak tahu langsung. Orang pakai kereta aku pun nak pakai, orang ada kredit kad aku pun ada, orang pakai barang branded aku pun nak juga.

Natijahnya, hutanglah. Gali lubang dan tutup lubang.

Dah tua-tua ni barulah ada ilmu sikit.

Jadi, jangan jadi macam aku okeh. Letih oihh nak pi ambik balik kereta kat depoh bank tu.

Belajarlah sedikit sebanyak ilmu kewangan ni supaya hidup tidak dibebani hutang dan juga waktu-waktu sukar begini ada tabungan yang dapat diguna untuk meneruskan hidup.

Ni ha ada ilmu kewangan mudah dan hebat dari Tuan Afyan Mat Rawi. Seorang yang bijak dan mahir dalam ilmu kewangan. Selalu keluar tv, suratkhabar, majalah dan sebagainya.

Dia ada buat eLearning Seminar Bijak Merancang Wang 2020. Ada 17 video untuk kita belajar pelbagai topik kewangan mudah dan percuma 1 ebook.

Belilah, hanya RM50 sahaja pun, demi untuk ilmu yang bukan main banyak dia bagi. Semoga cerah sikit masa depan kita semua.

Aku dah beli dah khatam dah. Highly recomended.

eSeminarBMW
eSeminarBMW
eSeminarBMW

Ada 24 jam lagi sebelum harga tawaran ini berakhir. Harga biasa RM299 okeh.

Takpe, klik jer dulu dan beli kemudian.

Ok tak?

Khairul Abdullah
Dah Celik Kewangan.

 

Sumber dari FB Afyan Mat Rawi

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com