Author: Admin

Hibah Ikhlas

  HIBAH TAKAFUL RM100 sebulan utk cover sehingga RM1,200,0000   Manfaat Kematian Kematian biasa RM300,000 Kematian kanser RM600,000 Kematian kemalangan RM900,000 Kematian ketika umrah haji RM1,200,000   Tempoh 30 TAHUN. NILAI TUNAI BAYARAN KEKAL BONUS GANJARAN TUNAI Perkahwinan Melahirkan anak Membeli rumah Menunaikan haji Malancong Ini hanya sample utk umur 30 tahun. Umur lain, ada

Adab Sebelum Ilmu

Saya jarang share kalau ada orang datang consult kewangan dengan saya sebab itu bukan core bisnes saya. Sebab tak ada lesen untuk kenakan caj consultation kewangan. Hahaha… Kalau open nanti, tak terlayan pula. Dah la tak boleh caj. Saya pun ingat-ingat lupa Puan ini suami isteri datang ke ofis saya. Saya terima sebab tengok kesungguhan

Nak Faham Takaful, Jadi Ejen Takaful

Cara terbaik memahami takaful ialah dengan menjadi ejen takaful. Setuju? Dipetik dari FB Siti Nuur Hidayu  Masa bujang dulu, tengok orang lain ada takaful, aku pun buat. Baca brochure gitu gitu ja. Sign teruih RM200 sebulan. Lepastu, gaduh pasai apa tak tau dengan ejen tu. Aku biaq lapse. Hahaha Bila jadi mak orang, kecoh orang suruh

Terpengaruh Dengan Kata-Kata Kiyosaki

Kali pertama saya diberikan buku tulisan Robert Kiyosaki ialah pada tahun akhir pengajian undang-undang di UIAM, kira-kira 18 tahun yang lampau. Dua orang rakan yang kongsikan kepada saya. Seorang, sebab nak promote MLM yang dia buat. Seorang lagi, kongsi pengalaman dia. Ini antara buku awal yang mendedahkan diri saya kepada bidang kewangan dan perniagaan. Taksub

Tak Dapat Semua, Jangan Tinggal Semua

Tahniah kepada Kementerian Wilayah Persekutuan yang berani mengambil tindakan drastik ini. Selepas ini, boleh hentikan sekali pembaharuan lesen yang lama. Yang penting ada usaha untuk lakukan secara beransur-ansur ke arah negara bebas arak. Bukan sekadar wayang politik. Jika dilihat sirah penurunan larangan arak di dalam Quran pun ia diturunkan secara berperingkat. Dimulai dengan perbandingan manfaat

Persediaan Seorang Bakal Suami

Dipetik dari FB Razzaaq Ajaq PERSEDIAAN SEORANG BAKAL SUAMI Semalam Harith Faisal dah listkan 14 persediaan untuk bakal pengantin lelaki. Saya ringkaskan dan buat dalam bentuk infografik untuk orang macam saya yang suka tengok gambar. Yang single tu sangatlah wajib baca. 1. Tabung kahwin Kalau tak ada tabung kahwin, nak kahwin guna duit siapa. 2. Kos Majlis

Warren Buffet Seorang Pelabur Tersohor

Kenal pakcik ni? Namanya Warren Buffet, seorang pelabur tersohor seantero dunia. Namanya ada dalam senarai manusia paling kaya di dunia. Pada tahun 60-an, beliau pernah diriwayatkan berkata; “Jika aku berbelanja melebihi USD20,000 untuk membeli sebuah kereta baru, nilai kereta itu akan berkurangan menjadi tidak bernilai dalam masa 10 tahun. Tapi jika aku melabur wang tersebut

Ini Posting Terakhir Saya Tentang Politik

Saya dah lama tak tulis dan ulas pasal politik. Sebab dah bosan tengok drama politik negara. Jadi ini mungkin yang terakhir saya tulis dengan panjang lebar. Dengan perkembangan terkini, macam tak ada harapan untuk mendapatkan kerajaan yang lebih baik. Dulu saya jangka dengan berubahnya kerajaan, kita akan dapat kerajaan yang lebih baik. Tapi dah 2
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com